fredag 8 april 2016

Nytt från Volbeat

Jag fick upp ögonen rätt tidigt för Danska Volbeat. Såg dem första gången på Peace & Love -09, och blev glatt överraskad. Jag hade fått för mig att de var ett band som var bra på skiva, men att de på något sätt inte skulle hålla live. fråga mig inte varför jag trott det, men ack vad jag hade bedragit mig! Deras tighta sound även live, deras energi och spelglädje var som ett knytnävsslag i solar plexus på mig. Guitar Gangsters & Cadillac Blood från -08 är den i mitt tycke klart bästa plattan. Nästa, Outlaw Gentlemen & Shady Ladies (-13) tyckte jag tyvärr inte alls kom upp till samma nivå.
Nu när de släppt ett smakprov från nästa platta*,singeln The Devil´s Bleeding Crown, känner jag att de hittat tillbaks till sitt gamla sound igen.




Här träffade vi dem på en skivsignering innan en spelning på Hovet -10.



















* Albumet Seal the deal and let´s boogie släpps 3/6.

// Å

2 kommentarer:

  1. När kommer dom till Sverige igen?

    SvaraRadera
  2. De spelar både på Bråvallafestivalen och på Monsters of Rock... Jag skall dock inte på något av de.

    // Å

    SvaraRadera